Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Երեքշաբթի, Մայիսի 20, 2025
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Սոցիում

Էլեկտրական ավտոբուսը՝ երթեւեկության կարեւոր գործոն

Սեպտեմբերի 23, 2022
Սոցիում
Էլեկտրական ավտոբուսը՝ երթեւեկության կարեւոր գործոն
3
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
289
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

Գաղտնիք չէ, որ ներկայում Երեւանի քաղաքային տրանսպորտի աշխատանքը, մեղմ ասած, գոհացուցիչ չէ: Առավոտյան եւ երեկոյան վիճակն ավելի է ծանրանում: Բնական հարց է առաջանում՝ ի՞նչ անել: Նախ՝ մի փոքրիկ պատմական շրջագայություն կատարենք:

Երեւանի տրամվայը սկսել է գործել 1906 թ. սեպտեմբերի 29-ին քաղաքային ձիաքարշ երկաթգծի տեսքով։ 1933 թ. հունվարի 12-ին սկսվել է լայնակոս էլեկտրաքարշական տրամվայի գործարկումը։ Տրամվայի վագոնների թիվն ամեն հինգ տարին մեկ միջին հաշվով ավելացել է 25 տոկոսով: 1933 թ. այն կազմում էր 16, ապա 1945-ին՝ արդեն 77 վագոն, իսկ 1965 թ.՝ շարժակազմի 222 միավոր։ 2004 թ. հունվարի 21-ին տրամվայի համակարգը Երեւանում փակվել է։ Ուղիների մեծ մասը վերացվել է, տրամվայները վերածվել են մետաղաջարդոնների, տրամվայի դեպոն օգտագործում են տարբեր մասնավոր ձեռնարկություններ, իսկ ենթակայանը սպասարկում է Երեւանի տրոլեյբուսը։

1949 թ. Երեւանում սկսեց երթեւեկել առաջին տրոլեյբուսը։ Դեռ խորհրդային տարիներին տրամվայի տոմսն արժեր 3, տրոլեյբուսինը ՝ 4, իսկ ավտոբուսինը ՝ 5 կոպեկ: Ավտոբուսը որեւէ առավելություն չունի տրոլեյբուսի նկատմամբ: Ավելին, վերջինս էկոլոգիապես մաքուր է, հանգիստ եւ Երեւանի պատմական ժառանգության մի մասն է:

Ամբողջ աշխարհում մարդիկ մտածում են ինչպես խուսափել դիզելային տրանսպորտից եւ անցնել էլեկտրականության: Ապագայում դա հնարավոր է: Դեռ վաղ է խոսել էլեկտրական ավտոբուսներ ձեռք բերելու մասին՝ բարձր գնի պատճառով: Վերջին երկու տարվա ընթացքում դրանք գրեթե կիսով չափ էժանացել են եւ ժամանակի ընթացքում պետք է մոտենան ժամանակակից ավտոբուսների ու տրոլեյբուսների գներին: Ռուսաստանի որոշ քաղաքներ արդեն սկսում են էլեկտրական ավտոբուսներ գնել: Երբ այս շուկայում հայտնվի մրցակցություն եւ էլեկտրական ավտոբուսների գինը նվազի, ապա դրանք կարելի է համարել քաղաքային տրանսպորտի լիարժեք տեսակ:

Առաջին անգամ 1900-ին Փարիզի համաշխարհային ցուցահանդեսում ցուցադրվեց մետաղական անիվների վրա գտնվող էլեկտրական ավտոբուսի շարժական մոդելը: Առաջին էլեկտրական ավտոբուսը հայտնվել է Մեծ Բրիտանիայում 1906 թ.: Բարձր հզորությամբ վերալիցքավորվող մարտկոցը օգտագործվում է որպես պահեստ եւ միեւնույն ժամանակ էլեկտրաէներգիայի աղբյուր «դասական» տարբերակով էլեկտրական ավտոբուսի շահագործման համար, որը թափքի տակ գտնվող խորշերում է, հետեւի խցիկում եւ այլն:

2018-ին էլեկտրական ավտոբուսների համաշխարհային քանակը կազմել է մոտ 425000 մեքենա: Դրանցից մոտավորապես 421000-ը միայն Չինաստանում են: Եվրոպայում կար մոտ 2250 միավոր: Աշխարհում գրանցվեց էլեկտրական ավտոբուսների թվի մինչեւ 32 տոկոս աճ: 2017-ին Շենժեն քաղաքում (Չինաստան) տեղակայված էին աշխարհի ամենամեծ քաղաքային էլեկտրական ավտոբուսները՝ 16359 տրանսպորտային միջոց, որտեղ ներքին այրման շարժիչներով բոլոր ավտոբուսները փոխարինվեցին էլեկտրականների: Ըստ կանխատեսումների, մինչեւ 2025 թ. Չինաստանում քաղաքային էլեկտրական ավտոբուսների քանակը կարող է գերազանցել 600000 միավորը, Եվրոպայում՝ 12000-ը, ԱՄՆ-ում՝ 4700-ը, Հնդկաստանում՝ 3700-ը:

2018 թ. սեպտեմբերի 1-ին Մոսկվայում ուղեւորային ցամաքային տրանսպորտի քաղաքային երթուղիներում գործարկվեցին էլեկտրական ավտոբուսներ: 2021-ից Մոսկվայի կառավարությունը նախատեսում է հրաժարվել ներքին այրման շարժիչներով ավտոբուսների գնումներից եւ միայն էլեկտրական ավտոբուսներ գնել: 2020 թ. դեկտեմբերի 26-ի դրությամբ քաղաքի 42 երթուղիներում գործում է ավելի քան 550 էլեկտրական ավտոբուս: Տրանսպորտի այս տեսակի հենց անունից երեւում է, որ էլեկտրական ավտոբուսը աշխատում է էլեկտրականությամբ: Այսինքն, այն բացասաբար չի ազդում քաղաքի էկոլոգիական իրավիճակի վրա:

Չնայած այն հանգամանքին, որ այսօր Մոսկվա են մատակարարվում միայն էկոլոգիապես մաքուր ավտոբուսներ, քաղաքը որոշում է կայացրել հրաժարվել դիզելային վառելիքով աշխատող հասարակական տրանսպորտից: Բացի այդ, էլեկտրական ավտոբուսները ավելի ժամանակակից կլինեն, քան ավտոբուսները: Կլիմայի կառավարման համակարգերի եւ անվճար Wi-Fi-ի հետ միասին նրանք հագեցած կլինեն շարժական սարքերի լիցքավորման համար USB միակցիչներով:

Էլեկտրական ավտոբուսը լիցքավորվում է վերջին կանգառներում տեղակայված ուլտրա-արագ լիցքավորման կայաններում պանտոգրաֆի միջոցով: Մարտկոցի լիցքավորումը տեւում է 6-15 րոպե: Եղանակային պայմանները չեն ազդում այս գործընթացի վրա: Ի տարբերություն իր «ամենամոտ ազգականի», էլեկտրական ավտոբուսն ավելի մանեւրելի է ու շարժուն: Դա կախված չէ շփման ցանցից, ինչը նշանակում է, որ շարժումը չի դադարի մեքենաների վթարների, ոչ պատշաճ կայանման եւ մալուխի վթարի պատճառով:

Այսօր էլեկտրական ավտոբուսները ակտիվորեն օգտագործվում են այն երկրներում, որտեղ էկոլոգիական եւ շրջակա միջավայրի վիճակին մեծ ուշադրություն են դարձնում: Դրանք օգտագործվում են Դանիայում, Նորվեգիայում, Ֆինլանդիայում, Մեծ Բրիտանիայում, Գերմանիայում, Ֆրանսիայում, Շվեյցարիայում, ինչպես նաեւ Չինաստանում եւ Բելառուսում: Երեւանի քաղաքային երթուղիներում էլեկտրական ավտոբուսի ներդրման նախագիծ մշակելիս անհրաժեշտ է հաշվի առնել միջազգային փորձը եւ ջանալ խուսափել առաջացող սխալներից:

Ստեփան ՊԱՊԻԿՅԱՆ

Հայկական էներգետիկական ակադեմիայի հիմնադիր նախագահ, տեխնիկական գիտությունների թեկնածու

Թեգեր: էլեկտրաէներգիատրանսպորտ
Կիսվել1Tweet1Կիսվել
 Հայաստանի Հանրապետություն

 Հայաստանի Հանրապետություն

Նույնատիպ Հոդվածներ

«Վերջին զանգը»՝ նոր կյանքի սկիզբ

«Վերջին զանգը»՝ նոր կյանքի սկիզբ

Մայիսի 29, 2023
Առաջնագծում-5

Առաջնագծում-5

Մայիսի 26, 2023

Առաջնագծում-4

«Զորացի» բարի ու գնահատելի նվիրումը

«Ժողովուրդների բարեկամությունը չի որոշվում քաղաքական հետաքրքրությամբ»

Երկաթուղին ուշադրություն եւ հոգատարություն է պահանջում

Սիրել, ճանաչել հայրենիքը

Բաբկեն Սիմոնյանի օրագրությունը

Հաջորդ Հոդվածը
Անմոռաց երկու հանդիպում

Անմոռաց երկու հանդիպում

Ինչի՞ համար կարող եք զղջալ օր ծերության

«Սա է ասում Աստուծոյ եօթը Հոգիները եւ եօթն աստղերն ունեցողը. Գիտեմ քո գործերը, որ անուն ունիս թէ կենդանի ես, բայց մեռած ես»

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    126 Կիսվել են
    Կիսվել 50 Tweet 32
  • Աստվածաշնչյան կարճ առակներ

    298 Կիսվել են
    Կիսվել 119 Tweet 75
  • «Ես դերասանուհի Ալլա Թումանյանն եմ…»

    58 Կիսվել են
    Կիսվել 23 Tweet 15
  • «Առյուծը առյուծ է՝ էգ լինի, թե որձ»

    47 Կիսվել են
    Կիսվել 19 Tweet 12
  • Հետաքրքրական է

    2 Կիսվել են
    Կիսվել 1 Tweet 1

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist