Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Չորեքշաբթի, Մայիսի 21, 2025
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Տարածաշրջան

Վրաստանը վեցի փոխարեն առաջարկում է երեքի ձեւաչափը

«Հարավ-հյուսիս» երկաթուղային կապի վերականգնումը բխում է տարածաշրջանի տնտեսական շահերից

Հունիսի 23, 2021
Տարածաշրջան
Վրաստանը վեցի փոխարեն առաջարկում է երեքի ձեւաչափը
3
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
250
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

Տարածաշրջանային հաղորդակցման ուղիների բացումն այլընտրանք չունի: Ուշ թե շուտ Ադրբեջանը վերադարձնելու է բոլոր հայ ռազմագերիներին եւ ստանալու է ահաբեկչության համար դատապարտված երկու սիրիացի ջիհադիստ ծայրահեղականներին: Առանց եռակողմ հայտարարության՝ ռազմագերիներին վերաբերող համապատասխան կետի կատարման հնարավոր չէ իրականացնել երկու երկրների տարածքով անցնող տրանսպորտային ուղիների վերաբացումը: Եթե մի պահ պատկերացնենք, որ հաջողվել է հաղթահարել բոլոր խոչընդոտները, ձեւավորվել է փոխվստահության ինչ-որ միջավայր, եւ սկսում են գործել երկու երկրների միջեւ գործող հաղորդակցության ուղիները, ապա այդ ժամանակ փորձագիտական դիտարկման կարիք կառաջանա, թե որ երկիրն ինչ է շահելու:

Թուրքիան առաջ քաշեց տարածաշրջանի 6 պետության համագործակցության ձեւաչափը: Դրան միանգամից հակադրվեց Վրաստանը՝ շեշտելով, որ Ռուսաստանի հետ չի պատրաստվում համագործակցել՝ Աբխազիայի եւ Հարավային Օսեթիայի խնդիրների հետ կապված: Մի քանի օր առաջ էլ Վրաստանը հայտարարեց անդրկովկասյան երեք երկրների համագործակցության ձեւաչափով առաջ գնալու պատրաստակամության մասին:

Վրաստանի փոխվարչապետ, արտաքին գործերի նախարար Դավիթ Զալկալիանին, ելույթ ունենալով Թուրքիայում կայացած դիվանագիտական ֆորումում, հայտարարեց, որ Թբիլիսին պատրաստ է եռակողմ ձեւաչափով աշխատել Վրաստան-Ադրբեջան-Հայաստան աշխարհաքաղաքական կարեւոր նախագծեր իրականացնելու համար: Զալկալիանին նշել է, որ Ադրբեջանն ու Թուրքիան Վրաստանի ռազմավարական գործընկերներն են, բայց եւ շեշտել, որ Հայաստանի հետ պատմական ու բարեկամական կապեր ունի: Նա նշել է, որ Թբիլիսին տարածաշրջանային համագործակցության տեսանկյունից պատրաստ է համագործակցել Վրաստան-Ադրբեջան-Հայաստան ձեւաչափով՝ շեշտելով, որ նման համագործակցության ամրապնդումը երկրի համար, անկասկած, առաջնահերթություն է։ Նա նաեւ շեշտել է, որ առանց տարածաշրջանային կայունության անհնար է խոսել զարգացման եւ բարգավաճման մասին: Նախարարը կողմերին հորդորել է ակտիվ աշխատել՝ չնայած սահմանափակ ռեսուրսներին:

Այսպիսով, Վրաստանը Թուրքիայի առաջարկած 6-ի պլատֆորմի փոխարեն առաջարկում է 3-ի ձեւաչափը՝ փաստացի մերժելով Ռուսաստանին եւ Իրանին, քանզի Թուրքիայի հետ արդեն ունի զարգացած ցամաքային եւ ծովային հաղորդակցման ուղիներ: Հայաստանի համար առաջնային նշանակություն ունի իր տարածքով անցնող «Հյուսիս-հարավ» հաղորդակցման ուղիների բացումը, որի նկատմամբ իրենց հետաքրքրությունն են հայտնել նաեւ Չինաստանը, Հնդկաստանը եւ Իրանը: Խոսքը Հայաստան-Վրաստան-Ռուսաստան-Եվրոպա անցնող ցամաքային ուղու, մասնավորապես՝ երկաթգծի գործարկման մասին է: Վերջինիս ցամաքային հատվածն ընդհատվում է Աբխազիայում եւ անբավարար հզորությամբ գործում է Փոթիի լաստանավի աշխատանքի շնորհիվ, սակայն այն անհամեմատ ավելի թանկ է, քան ցամաքային երկաթգիծը: Աբխազիայի հետ ունեցած կոնֆլիկտի պատճառով Հայաստանի, Վրաստանի եւ Աբխազիայի միջոցով Ռուսաստան եւ Եվրոպա տանող հատվածը չի գործում:

Վրաստանը համառորեն չի ցանկանում բացել երկաթգծի այդ հատվածը, այն դեպքում, երբ 2008-ին պատերազմի մեջ մտած Ռուսաստանի հետ վերականգնված են գրեթե բոլոր հարաբերությունները: Ռուս զբոսաշրջիկների մեծ հոսք կա Ռուսաստանից, Լարսի ճանապարհով լիարժեք գործում է ավտոմոբիլային հաղորդակցությունն այդ երկու երկրների միջեւ: Վրաստանի այս համառությունը էական տնտեսական վնաս է հասցնում ոչ միայն Հայաստանին, այլեւ առաջին հերթին Վրաստանին: Այն Հայաստանը պահում է երկաթուղային բացարձակ շրջափակման մեջ:

Արցախի շուրջ կոմունիկացիաները բացվելու դեպքում Ադրբեջանը միանշանակորեն իրեն կվերապահի «Հարավ-հյուսիս» երկաթգծային ամենաէժան փոխադրամիջոցի մենաշնորհը: Իրանի Ջուլֆայից Նախիջեւանով եւ Ադրբեջանի տարածքով անցնող երկաթգիծը կապահովի կապը Ռուսաստանի հետ՝ դրանով փաստացի Վրաստանին եւ Հայաստանին զրկելով այդ գծից զգալի եկամուտներ ստանալու հեռանկարից: Մինչդեռ Իրանից Նախիջեւանով, Թբիլիսիով կամ վերաբեցվելիք Կարսով Աբխազիա տանող երկաթգծի ճանապարհը շատ ավելի շահավետ է իր անհամեմատ կարճ երթուղու պատճառով:

Վրաստանն այսօր պետք է արագ որոշի, թե որն է ավելի շահեկանը՝ Աբխազիայի հետ երկաթգծային հաղորդակցության բացման շնորհիվ հիմնահարցի կարգավորման շուրջ բարենպաստ բանակցային միջավայրի ստեղծումը, թե տարածաշրջանային այս կարեւորագույն ուղուց զրկվելը, որն ունի մեծ հեռանկար դրանում Չինաստանի եւ Հնդկաստանի ներգրավումից հետո: Վրաստանն ունի անհրաժեշտ պայմանները ճկուն եւ երկրի իրական շահերից բխող որոշում կայացնելու համար:

Թեգեր: «Հարավ-հյուսիս» երկաթուղիԱբխազիաՀարավային ՕսեթիաՌուսաստանՎրաստան
Կիսվել1Tweet1Կիսվել
Արմեն Վարդանյան

Արմեն Վարդանյան

Ծնվել է 1972 թվականին ՀՀ Շիրակի մարզի Արթիկ քաղաքում: 1994 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Փիլիսոփայության, հոգեբանության և սոցիոլոգիայի ֆակուլտետը՝ քաղաքական սոցիոլոգ մասնագիտությամբ: 1992 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Հասարակական մասնագիտությունների ֆակուլտետի ժուռնալիստիկայի բաժինը: 1993 թվականից որպես քաղաքական բաժնի խմբակիր լրագրողական գործունեություն է սկսել «Ազատամարտ» շաբաթաթերում: Թղթակցել է Հայաստանի և արտերկրի մեկ տասնյակից ավել ԶԼՄ-ներին: Հասարակայնության և տեղեկատվության միջոցների հետ կապերի ոլորտում աշխատել է ՀՀ կառավարությանն առընթեր Տարածաշրջանային ինտեգրացման վարչության, ԱԳՆ-ի, ՀՀ նախագահի աշխատակազմի, Բնապահպանության նախարարության համապատասխան ստորաբաժանումներում: Ամուսնացած է, ունի երկու որդի:

Նույնատիպ Հոդվածներ

Ռազմական ճնշումները քաղաքական բանակցությունների գործիք չեն

Ադրբեջանական դեգերումներ

Մայիսի 30, 2023
Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Մայիսի 27, 2023

Ինքնորոշման իրավունքը կարող է լավագույնս պաշտպանել ինքնորոշված ժողովուրդը

Տարածաշրջանում թուրքական ընդլայնումը չպետք է մեր հաշվին արվի

Մեր չկործանվելու միակ այլընտրանքը հաղթանակն է

Ռաշթ-Աստարա երկաթգիծ

Միակ ճանապարհը արցախցու միասնական պայքարն է

Արցախի հանձնումը հայի ինքնությունից հրաժարում է

Հաջորդ Հոդվածը
Սեւանն այս տարի էլ, հավանաբար, «կծաղկի»

Սեւանն այս տարի էլ, հավանաբար, «կծաղկի»

ԱՄՆ-ում կոչ են անում չմոռանալ Վրաստանին

ԱՄՆ-ում կոչ են անում չմոռանալ Վրաստանին

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչի՞ համար կարող եք զղջալ օր ծերության

    Աստվածաշնչյան կարճ առակներ

    298 Կիսվել են
    Կիսվել 119 Tweet 75
  • Աստվածաշունչը հարկավոր է ամեն օր կարդալ. ինչո՞ւ

    4 Կիսվել են
    Կիսվել 2 Tweet 1
  • «Ես դերասանուհի Ալլա Թումանյանն եմ…»

    59 Կիսվել են
    Կիսվել 24 Tweet 15
  • Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    126 Կիսվել են
    Կիսվել 50 Tweet 32
  • Խնկելի անուն՝ Արմին Վեգներ

    5 Կիսվել են
    Կիսվել 2 Tweet 1

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist