Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Երեքշաբթի, Մայիսի 20, 2025
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Տարածաշրջան

Տնտեսական ծրագրերում քաղաքական շահը չպետք է փոխարինի տնտեսականին

Տարածաշրջանային զարգացումները՝ հարաբերությունների դիվերսիֆիկացման նոր խթան

Սեպտեմբերի 7, 2022
Տարածաշրջան
Տնտեսական ծրագրերում քաղաքական շահը չպետք է փոխարինի տնտեսականին
1
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
105
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

Հայաստանի եւ Արցախի շուրջ ընթանում են ինտենսիվ տարածաշրջանային գործընթացներ, որոնք հրամայական են դարձնում մեր արտաքին քաղաքականության եւ միջազգային հարաբերությունների առաջնահերթությունների դիվերսիֆիկացումը: Հարավային Կովկասում ակտիվություն ցուցաբերող երկրները ձգտում են հարաբերություններն ու համագործակցությունը խորացնել այնտեղ գտնվող բոլոր երկրների հետ եւ, կախված սեփական շահերից, որոշակի հարցում այս կամ այն պետության հետ ձեւավորում են տարբեր մակարդակի փոխգործակցություն: Այլ կերպ ասած՝ Հարավային Կովկասի երկրների հետ հատկապես տնտեսական ոլորտում այլ պետությունները հարաբերությունները կառուցում են բացառապես սեփական տնտեսական եւ քաղաքական շահերի տեսանկյունից՝ անտեսելով այն իրողությունը, որ արցախյան հիմնահարցը պահանջում է, որ նույնիսկ տնտեսական հարցերում Հայաստանի եւ Ադրբեջանի հետ տարվող գործընթացներում պահպանվի հավասարակշռությունը:

Հաջորդ շաբաթ Բաքվում Իրանը, Ռուսաստանը եւ Ադրբեջանը քննարկելու են Հյուսիս-Հարավ տրանսպորտային միջանցքի շրջանակներում համագործակցությունը։ Այդ մասին օրերս հայտնեց Իրանի ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցիչ Նասեր Քանաանին: «Հաշվի առնելով գլոբալ իրադարձությունները եւ հատկապես Ուկրաինայում տիրող իրավիճակը, ինչպես նաեւ միջազգային տարանցիկ երթուղիներով ապրանքների եւ էներգիայի փոխադրման հետ կապված խնդիրները՝ Հյուսիս-Հարավ տարանցիկ երթուղու կարեւորությունը կրկին գրավել է համաշխարհային հանրության ուշադրությունը: Այս ճանապարհի զարգացումը կարեւոր է Իրանի եւ երկու հարեւան երկրների (Ռուսաստան, Ադրբեջան) համար»,-ասել է իրանցի դիվանագետը եւ շեշտել, որ տարածաշրջանի եւ նրա սահմաններից դուրս շատ երկրներ շահագրգռված են այդ միջանցքից օգտվելու հնարավորություններով։

Փորձագիտական շրջանակների համար աքսիոմատիկ ճշմարտություն է այն տեսակետը, որ Հյուսիս-Հարավ տարածաշրջանային տրանսպորտային ու տնտեսական ուղին եւ՛ քաղաքականապես, եւ՛ տնտեսապես ձեռնտու է, որ անցնի Հայաստանի եւ Վրաստանի տարածքներով, իսկ դրա համար անհրաժեշտ է որոշ ճանապարհային ենթակառուցվածքներ բարելավել: Այն դեպքում, երբ Իրանը Ռուսաստանին ամենակարճ ճանապարհով կապող Կասպից ծովի ուղին է գործում, եւ Ադրբեջանով անցնող ու գործող ցամաքային ճանապարհներ էլ կան, կարելի է ենթադրել, որ Հյուսիս-Հարավի ենթակառուցվածքները կրկին այդ երկրով զարգացնելու լոբբինգը հենց Բաքվից է արվում, իսկ նպատակը տարածաշրջանային հաղորդակցության ուղիներից Հայաստանին առավելագույնս մեկուսացնելն է:

Ստացվում է, որ մի կողմից միջազգային կառույցների ու պետությունների ջանքերով խթանվում են հայ-ադրբեջանական բանակցությունները տարածաշրջանում համագործակցություն հաստատելու եւ հաղորդակցության ուղիները բացելու ուղղությամբ, մյուս կողմից՝ պաշտոնական Բաքուն շարունակում է նախկին քաղաքականության իներցիայով քայլեր ձեռնարկել Հայաստանին տարածաշրջանային ծրագրերից դուրս թողնելու ուղղությամբ: Դրա ակնառու օրինակներից են ՀՀ հարավային սահմանների մոտ Ադրբեջանի կողմից ճանապարհային ենթակառուցվածքների զարգացման վրա ահռելի գումարների վատնումը եւ նոր ծրագրերի առաջ մղումը: Այսպես՝ այն դեպքում, երբ, ըստ 2020 թ. նոյեմբերի 9-ի եռակողմ հայտարարության, մոտ ժամանակներս սկսելու է գործել Ադրբեջանը Մեղրիով Նախիջեւանին միացնող ճանապարհը, Բաքուն մեծ գումարներ է ծախսում այն շրջանցող եւ Իրանով անցնող ուղիների զարգացման վրա՝ Արաքս գետի վրա վերականգնելով ու կառուցելով նոր կամուրջներ եւ դրանց հասնող ենթակառուցվածքներ: Ակնհայտ է, որ դրանով Բաքուն ձգտում է նույնիսկ ՀՀ-ի սահմանակից իրանական շրջանների տրանսպորտային ենթակառուցվածքները կապել ադրբեջանականին՝ շրջանցելով Հայաստանը:

Առկա աշխարհաքաղաքական դասավորության պայմաններում ակնհայտ է, որ Հարավային Ասիայի երկրների կապը Եվրոպայի հետ ամենաօպտիմալ տարբերակով անցնում է Հայաստան-Վրաստան-Սեւ ծով հատվածով, եւ այն առաջին հերթին տնտեսապես է շահավետ: Համաշխարհային հարաբերությունների պատմությունը փաստում է, որ եթե փորձ է արվում տնտեսապես շահավետ գործընթացները փոխարինել առավել ոչ շահավետ այլընտրանքներով, ապա այդտեղ միանշանակ առաջնային գործոն է քաղաքականությունը: Երեւույթին այլ բացատրություն տալ հնարավոր չէ:

Այս դեպքում Հայաստանի թիվ մեկ խնդիրը տարածաշրջանային խաղացողներին տնտեսական եւ քաղաքական շահերի այդ հակադրության մասին հիշեցնելն է, ինչը Երեւանը կարող է անել իր գործողությունների դիվերսիֆիկացմամբ, ընդ որում՝ եւ՛ տնտեսության, եւ՛ քաղաքականության ոլորտներում: Տարածաշրջանային նոր զարգացումներն այն հրամայական են դարձնում, առավել եւս, որ հայկական շահը միշտ էլ պահանջել է հավասարակշռված եւ փոխլրացնող քաղաքականություն վարել միջազգային հարաբերությունների բոլոր ոլորտներում:

Թեգեր: ԱդրբեջանԱրցախՀայաստանՀյուսիս-հարավՌուսաստան
ԿիսվելTweetԿիսվել
Արմեն Վարդանյան

Արմեն Վարդանյան

Ծնվել է 1972 թվականին ՀՀ Շիրակի մարզի Արթիկ քաղաքում: 1994 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Փիլիսոփայության, հոգեբանության և սոցիոլոգիայի ֆակուլտետը՝ քաղաքական սոցիոլոգ մասնագիտությամբ: 1992 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Հասարակական մասնագիտությունների ֆակուլտետի ժուռնալիստիկայի բաժինը: 1993 թվականից որպես քաղաքական բաժնի խմբակիր լրագրողական գործունեություն է սկսել «Ազատամարտ» շաբաթաթերում: Թղթակցել է Հայաստանի և արտերկրի մեկ տասնյակից ավել ԶԼՄ-ներին: Հասարակայնության և տեղեկատվության միջոցների հետ կապերի ոլորտում աշխատել է ՀՀ կառավարությանն առընթեր Տարածաշրջանային ինտեգրացման վարչության, ԱԳՆ-ի, ՀՀ նախագահի աշխատակազմի, Բնապահպանության նախարարության համապատասխան ստորաբաժանումներում: Ամուսնացած է, ունի երկու որդի:

Նույնատիպ Հոդվածներ

Ռազմական ճնշումները քաղաքական բանակցությունների գործիք չեն

Ադրբեջանական դեգերումներ

Մայիսի 30, 2023
Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Մայիսի 27, 2023

Ինքնորոշման իրավունքը կարող է լավագույնս պաշտպանել ինքնորոշված ժողովուրդը

Տարածաշրջանում թուրքական ընդլայնումը չպետք է մեր հաշվին արվի

Մեր չկործանվելու միակ այլընտրանքը հաղթանակն է

Ռաշթ-Աստարա երկաթգիծ

Միակ ճանապարհը արցախցու միասնական պայքարն է

Արցախի հանձնումը հայի ինքնությունից հրաժարում է

Հաջորդ Հոդվածը
Որոնվում է Մելիք Փաշայանցի տոհմական դամբարանը

Որոնվում է Մելիք Փաշայանցի տոհմական դամբարանը

«Ընտանիքի կարիքների խորքային գնահատում»

«Ընտանիքի կարիքների խորքային գնահատում»

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    126 Կիսվել են
    Կիսվել 50 Tweet 32
  • Աստվածաշնչյան կարճ առակներ

    298 Կիսվել են
    Կիսվել 119 Tweet 75
  • Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    427 Կիսվել են
    Կիսվել 171 Tweet 107
  • Հետաքրքրական է

    2 Կիսվել են
    Կիսվել 1 Tweet 1
  • «Առյուծը առյուծ է՝ էգ լինի, թե որձ»

    46 Կիսվել են
    Կիսվել 18 Tweet 12

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist