Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Երկուշաբթի, Հոկտեմբերի 2, 2023
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Մշակույթ

Սուրբ Կիրիլի եւ Մեֆոդիի շքանշանի ասպետը

Հուլիսի 16, 2022
Մշակույթ
Սուրբ Կիրիլի եւ Մեֆոդիի շքանշանի ասպետը
1
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
66
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

Ի՞նչ է քանդակագործությունը, եւ, ընդհանրապես, ինչպիսի՞ն է մարդու վերաբերմունքը քանդակի նկատմամբ. ինչպե՞ս է քանդակն ազդում մարդու վրա՝ դրակա՞ն, թե՞ բացասական հույզեր է առաջացնում, որքանո՞վ է անհրաժեշտ քանդակի առկայությունն աչքի առջեւ, հատկապես երբ այն հանդիպում է ամեն օր՝ առօրյա ճանապարհին…

Քանդակագործության վաղ նմուշները հայտնի են դեռեւս Պալեոլիթի ժամանակաշրջանից, երբ մարդն սկսել է քարով քար մշակել, ստեղծել աշխատանքային գործիքներ, իսկ միտքը, հայտնի բան է, միտք է ծնում. դրան հետեւել են կախազարդերը, զանազան եռաչափ պատկերները… Քանդակագործությունը, սակայն, երկար ժամանակ, մինչեւ անգամ Վերածննդի շրջանում, դասվում էր արհեստների շարքում եւ համարվում ֆիզիկական աշխատանք, եւ միայն Միքելանջելո Բուոնարոտին կոտրեց այս կարծիքը, եւ զարմանալի չէ. նրա նուրբ, աչք շոյող, քարից ճկուն մարմին կերտող աշխատանքները գեղարվեստի անկրկնելի, եզակի նմուշներ էին, եւ անհնար էր չհասկանալ, որ այդպես միայն արվեստը կարող է լինել։

Իսկ արվեստը տարբեր հարցեր է լուծում՝ սկսած գեղագիտական հաճույքից մինչեւ տեղեկատվություն ու քարոզչություն, եւ շահում է, երբ բոլոր դեպքերում պահպանում է գեղագիտական հաճույքը։ Քանդակագործությունը գեղանկարչության համեմատ բավականին առանձնահատուկ է. այն ոչ միայն պատկերասրահների բնակիչ է, այլեւ դրսի, բացօթյա «քաղաքացի». հենց այս քաղաքացին է մրցության մեջ յուրաքանչյուրիս հետ, ով առօրյայում անհրաժեշտաբար՝ ուզած թե չուզած, հանդիպում է նրան՝ երբեմն դրական, երբեմն էլ բացասական հույզեր ստանալով։ Ինչ խոսք, արվեստի բարձր գործը ոչ միայն աչք է շոյում, այլեւ տրամադրություն հաղորդում, մտորելու առիթ տալիս, ինքնավստահություն ներշնչում, բայց եւ կարող է չարացնել դիլետանտիզմով ներծծված ինչ-որ հղացում եւ ստիպել սովորական ճանապարհը շեղել, միայն թե չհանդիպել ապաշնորհ «արարման»։

Այս առումով բավական զգայուն խնդիր է հատկապես դպրոցների առջեւ դրվող նշանավոր անձանց կիսանդրիների ներկայությունը՝ օրվա մեջ աշակերտների աչքի առջեւ, անհնար՝ խուսափել հանդիպումից, եւ միայն արվեստի բարձրարժեք գործը կարող է նպաստավոր լինել աշակերտի հոգեբանության, տրամադրության, գեղագիտական ճաշակի զարգացման համար, որից նա ոչ միայն ինֆորմացիա կարող է քաղել, այլեւ հետաքրքրվել, ուղղորդվել… Այն՝ ուզած-չուզած, ակամա նստվածք է տալիս մարդու մեջ՝ անկախ ձեւավորված զգացումներից ու կարծիքից, ընդ որում՝ հարկ է նշել, որ բացասական հույզերը դժվար են տեղի տալիս. դրանք առավել կենսունակ են եւ առավել երկար կարող են ճնշել մարդու միտքը, զբաղեցնել ներաշխարհի անցանկալի արձագանքը՝ հակառակ դրականների, որոնց սովորելով՝ այնքան բնական ենք ընդունում նրանց մշտական ներկայությունը, որ չենք էլ զգում՝ ինչպես են աստիճանաբար ապրում մեզնից դուրս, առանց պարտադրելու իրենց «ծանրությունը», բայց եւ ամեն հանդիպումից հոգեւոր խաղաղություն ներշնչում։ Այդպիսին են Անտոն Չեխովի կիսանդրին՝ Երեւանի թիվ 55 համանուն դպրոցի առջեւ, Ալեքսանդր Պուշկինի կիսանդրին՝ Երեւանի թիվ 8 համանուն դպրոցի առջեւ, որոնք հիշեցնում են ոչ միայն գրական արձակի ու պոեզիայի համաշխարհային մեծ դեմքերին, մարդկությանը ժառանգած նրանց գեղաճաշակ գործերի մասին, այլեւ խորհրդանշում հայ եւ ռուս ժողովուրդների դարավոր բարեկամական հարաբերությունները։ Առանձնակի հպարտություն է ներշնչում ՀԽՍՀ Ժողովրդական կոմիսարների խորհրդի նախագահ, քաղաքական-հասարակական գործիչ, հայրենիքի ու պետության նվիրյալ Ալեքսանդր Մյասնիկյանի՝ Երեւանի թիվ 66 համանուն դպրոցի առջեւ տեղադրված կիսանդրին։ Ընթերցողը, իհարկե, կռահում է, որ արվեստի հիշյալ գործերի հեղինակը քանդակագործ, ՀԽՍՀ ժողովրդական նկարիչ Գրիգոր Ահարոնյանն է։ Նա է կերտել նաեւ թատերասերների սիրելի Պեպոյի՝ աշխարհից արդարություն պահանջող աշխատավորի 4 մետրանոց, բազալտից կառուցված մոնումենտալ հուշարձանը՝ Գաբրիել Սունդուկյանի անվան թատրոնի շենքի հարակից այգու տարածքում՝ ներդաշնակելով դրա բնությանը։

Հայ-բուլղարական բարեկամությունն ու հայ ժողովրդի երախտագիտությունն են խորհրդանշում բուլղար բանաստեղծ, Հայաստանի անկախության ջատագով Պեյո Յավորովի կիսանդրիները՝ Բուլղարիայի մայրաքաղաք Սոֆիայի Բորիսեւյան այգում եւ Վիտոշա լեռան վրա՝ Յավորովի հովտում։ Գրիգոր Ահարոնյանի աշխատանքները պահվում են ինչպես Հայաստանի ազգային պատկերասրահում, այնպես էլ Սոֆիայի կերպարվեստի թանգարանում։

Գրիգոր Պետրոսի Ահարոնյանը ծնվել է 1896 թ. մարտի 7-ին, Թիֆլիսում։ Հայրը թանկարժեք մետաղների դրոշմահատ էր։ Բաքվի տեխնիկական ուսումնարանն ավարտելուց հետո Գրիգորը 1914 թ. մեկնում է Սանկտ Պետերբուրգ, քանդակագործության դասեր առնում Լ. Վ. Շերվուդի, Ս. Մ. Զեյդենբերգի ստուդիաներում, հաճախում գեղարվեստի բարձրագույն ուսումնարան, իսկ 1920 թ. արդեն ինքն է Վլադիկավկազի Ա. Վ. Լունաչարսկու անվան գեղարվեստի դպրոցում դասեր տալիս՝ միաժամանակ լինելով փոխտնօրեն, սակայն մեկ տարի անց՝ 1921 թ., տարագրվում է Բուլղարիա եւ մինչեւ 1946 թ. ապրում ու ստեղծագործում այնտեղ, սովորում նաեւ Սոֆիայի գեղարվեստի ակադեմիայում՝ Ժ. Սպիրիդոնովի ղեկավարությամբ։ 1927-28 թթ. Ահարոնյանն աշխատում է Հակոբ Գյուրջյանի Փարիզի արվեստանոցում։ Վերադառնալով Բուլղարիա՝ նկարչության դասեր է տալիս Դուբնիցում, Պազարջիկում, Պլովդիվում։ Բուլղարիայում Ահարոնյանը Ռուս նկարիչների ընկերության անդամ էր, որոշ ժամանակ՝ մինչեւ 1946 թ., նախագահը, մասնակցում էր հանրապետական ցուցահանդեսներին։ 1925 թ. Դուբնիցում բացում է անհատական ցուցահանդես, իսկ 1937-38 թթ. Փարիզում մասնակցում Աշնանային սալոնին։ Այնուամենայնիվ, Գրիգոր Ահարոնյանի վերջին հանգրվանը եղավ Երեւանը, երբ 1946 թ. եկավ հայրենիք, անցավ դասախոսական աշխատանքի Երեւանի գեղարվեստաթատերական ինստիտուտի քանդակագործության ամբիոնում, 1956 թ. ստացավ Հայկական ՍՍՀ վաստակավոր արտիստի կոչում, 1967-ից դարձավ պրոֆեսոր, 1966 թ. Ահարոնյանի ծննդյան 70-ամյակի կապակցությամբ Երեւանում բացվեց նրա անհատական ցուցահանդեսը, նույն թվականին էլ դարձավ Բուլղարիայի Ժողովրդական Հանրապետության՝ Սուրբ Կիրիլի եւ Մեֆոդիի շքանշանի ասպետ։ Գրիգոր Ահարոնյանը վախճանվեց Երեւանում, 84 տարեկան հասակում՝ 1980 թ. հուլիսի 17-ին։

Թեգեր: Գրիգոր Ահարոնյանքանդակագործ
ԿիսվելTweetԿիսվել
Էլեոնորա Ներսիսյան

Էլեոնորա Ներսիսյան

Նույնատիպ Հոդվածներ

Վարպետի երախտավոր զավակը

Վարպետի երախտավոր զավակը

Մայիսի 27, 2023
Ազնավուրի մասին՝ նոր մոտեցմամբ

Ազնավուրի մասին՝ նոր մոտեցմամբ

Մայիսի 27, 2023

«Ես հավատում եմ երիտասարդներին»

Քառյակների ծաղկաբույլ

«Ինչ-որ մի կրակ մխում էր նրա ներսում…»

Գիրքն ու ընթերցանությունը՝ քաղաքային մշակույթի անբաժանելի մաս

Պատմական կեղծարարությունը՝ կայսերական գործիք

Հանճարեղ պարզության նկարիչը

Հաջորդ Հոդվածը
«Իմ մտքում միայն հաջորդ մրցակիցն էր»

«Իմ մտքում միայն հաջորդ մրցակիցն էր»

Պատմության հետագծով

Պատմության հետագծով

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    138 Կիսվել են
    Կիսվել 55 Tweet 35
  • Հայ կինը նվիրվածության, առաքինության եւ ուժեղության խորհրդանիշն է

    12 Կիսվել են
    Կիսվել 5 Tweet 3
  • Խոջալուի սպանդի իրական հեղինակները

    5 Կիսվել են
    Կիսվել 2 Tweet 1
  • Ոսկե սերմ անմահ հերոսները

    35 Կիսվել են
    Կիսվել 14 Tweet 9
  • «Զրույցներ բանաստեղծի հետ»

    2 Կիսվել են
    Կիսվել 1 Tweet 1

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist