Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Շաբաթ, Հունիսի 7, 2025
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Սոցիում

«Ժողովու՛րդ Հայոց, ես կրնայի՞ հարիսայի կաթսային մեջ խոթել իմ թուղթե շերեփս…»

Հոկտեմբերի 29, 2021
Սոցիում
«Ժողովու՛րդ Հայոց, ես կրնայի՞ հարիսայի կաթսային մեջ խոթել իմ թուղթե շերեփս…»
2
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
204
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

«Խրիմյանը յուր կյանքում շատ անգամ մեծ գումարներ ձեռք ձգեց, բայց նա մնաց միշտ աղքատ, միշտ պարտքերի տակ խրված: Խրիմյանը խիստ անփույթ է դեպի յուր անձնական վայելչությունը, դեպի յուր անձնական բարեկեցությունը. նա յուր վրայ ոչինչ չէր վատնում: Հանդիպած աղքատին Խրիմյանը պատրաստ էր յուր վերջին փարան տալ և ինքը սոված մնալ: Սեփականությունը նրա համար ոչինչ նշանակություն չուներ, երբ նա ծառայում էր ընդհանուրի օգտին: Խրիմյանը չէր ծնված բարձր կոչման համար, որ պատրիարքական աթոռի վրա փթթեցներ յուր կյանքը: Խրիմյանը հոգով բանաստեղծ է, իսկ սրտով՝ առաքյալ: Նա հիշեցնում է մեզ հինգերորդ դարու անձնուրաց աբեղաներին, որք հոգևոր զինվորության ցուպը ձեռքերնին կրած, հուրի և սուրի միջից անցնելով, պտտում էին Հայաստանում, ուսում, գիտություն և կրոնք էին տարածում: Խրիմյանը եռանդոտ, անհանգիստ և անվաստակելի բնավորություններից մինն է, նա սիրում է գործել, ընկնել, կանգնել և միշտ պատերազմել վտանգների մրրկածուփ խռովության հետ…»:

ՐԱՖՖԻ

Մկրտիչ Ա. Վանեցի՝ Խրիմյան Հայրիկ. Հայ եկեղեցու, համայն հայության ամենանվիրական անուններից մեկը, որ անձնավորում էր հասարակական-քաղաքական, հոգևոր-մշակութային հզոր գործչին, մտավորականին ու գրողին: Իմաստուն մի այր, որի կյանքն ու գործը անմնացորդ նվիրաբերում էին լինելու ազգին ու հայրենիքին, գրին, լույսին ու հավատքին:

Ապագա Վեհափառը, որ ուսանել էր Վասպուրականի Լիմ և Կտուց անապատների վանական կրթարաններում, ուսուցչություն է անում Պոլսի Խասգյուղ թաղամասի աղջկանց դպրոցում: Այնուհետև մեկնում է Կիլիկիա՝ կրթական գործի զարգացմանը աջակցելու նպատակով: Չորս տարի անց վարդապետ ձեռնադրված հոգևորականը վերադառնում է Պոլիս, ստեղծում «Արծվի Վասպուրական» ամսագիրը, որը մեկ տարվա լույսընծայումից հետո վերահրատարակելու էր Վանի Վարագավանքում և հիմնելու էր Ժառանգավորաց վարժարանը:

1862 թ. Խրիմյանը ստանձնում է Տարոնի հոգևոր առաջնորդի և Ս. Կարապետ վանքի վանահայրությունը, այստեղ նույնպես կյանքի կոչում համանման վարժարան, Գարեգին Սրվանձտյանի խմբագրությամբ լույս ընծայում «Արծվիկ Տարոնո» երկշաբաթաթերթը:

Այս շրջանում Մկրտիչ Խրիմյանը ջանադիր գործունեություն է ծավալում կեղեքվող հայության վիճակը թեթևացնելու, քուրդ և թուրք աղաների, պետական պաշտոնյաների հարստահարությունները սահմանափակելու ուղղությամբ: Եվ ժողովուրդը վկան էր այս ամենի. անանձնական կյանքով ապրող Խրիմյանին հայությունն սկսում է մեծարել Հայրիկ պատվանունով: Մինչդեռ թուրքական կառավարությունը նրան համարում է քաղաքականապես անբարեհուս հոգևորական և փակում դպրոցն ու տպարանը:

1868 թվական. Էջմիածնում օծվում է եպիսկոպոս, մեկ տարի անց ընտրվում Պոլսի հայոց պատրիարք: Եվ, ի պաշտոնե, Ազգային ժողովի քննարկմանն է դնում Ազգային սահմանադրության վերանայման, գավառի հայության հարստահարությունների, հոգևոր առաջնորդների ընտրության հարցերը, պայքարում ողջ արևմտահայության շահերը ԱԺ-ում ներկայացնելու, գավառական երեսփոխանների թիվը ավելացնելու համար: Նախաձեռնում և ստեղծում է գավառի հայության հարստահարությունները քննող հանձնաժողով, որի կազմած տեղեկագիրը ներկայացվում է Բարձր Դռանը: Նման գործելակերպը անհանդուրժելի էր թուրք կառավարության, ցավոք, նաև Պոլսի հայ մեծահարուստների համար: Մանավանդ վերջինների գործադրած սադրանքների պատճառով 1873 թ. Խրիմյանը հրաժարվում է պատրիարքությունից:

Իբրև 1878 թ. Բեռլինի վեհաժողովի հայկական պատվիրակության ղեկավար, նախապես այցելում է եվրոպական մեծ տերությունների՝ Իտալիա, Անգլիա, Ֆրանսիա, Գերմանիա, պետական պաշտոնյաներին, պատրիարքարանի կազմած տեղեկագիրը ներկայացնում վեհաժողովին՝ հուսալով, որ դիվանագիտական ճանապարհով կլուծվի Հայկական հարցը: Սակայն. «Վեհաժողովին մեջտեղը դրված էր մեծ կաթսայ մը Հարիսա: Մյուս պահանջատեր պատգամավորները քաշեցին իրենց սուրերը և իբրև երկաթե շերեփ խոթելով հարիսայի կաթսային մեջ՝ իրենց բաժին հարիսան առին, հպարտ և համարձակ հեռացան: Կարգն եկավ հայոց պատգամավորին: Ես մոտեցա և Ազգային ժողովին կողմե ձեռքս տրված աղերսաթուղթը ներկայացուցի և աղերսեցի, որ իմ ամանս ալ լեցնուն հարիսան: Այնժամ կաթսային գլուխը սպասող մերձավորներ հարցուցին ինձ. «Ո՞ւր է քո երկաթե շերեփդ: Հոս հարիսա կբաժնվի, բայց երկաթե շերեփ չունեցողը չի կրնար անոր մոտենալ»: Է՜հ, սիրելի ժողովուրդ Հայոց, ես կրնայի՞ հարիսայի կաթսային մեջ խոթել իմ թուղթե շերեփս, որ պիտի թրջվեր ու հոն մնար… Ժողովուր՛րդ Հայոց, անշուշտ լավ հասկցաք, թե զենքը ինչ կրնար գործել և կգործե: Ուրեմն զենք առնենք և դարձյա՛լ զենք: Ժողովու՛րդ, ամենեն առաջ քու ազատության հույսը քու վրադ դիր, քու խելքիդ ու բազուկիդ ուժ տու՛ր…»:

Դառն ու իմաստուն պատգամ, որ առավել արդիական է հնչում նաև այսօր:

Վեհաժողովից սաստիկ հիասթափված Հայրիկը 1879-ին ընտրվում է Վասպուրականի հոգևոր առաջնորդ, էապես աջակցում Վանի «Սև խաչ» և Կարինի «Պաշտպան հայրենյաց» ազգային-ազատագրական գաղտնի կազմակերպությունների ստեղծմանն ու գործունեությանը: Արևմտահայ գավառներում տեղի ունեցող հուզումները կապելով նրա հետ, թուրքական իշխանությունները Խրիմյանին կանչում են Պոլիս, սահմանում խիստ հսկողություն: Սակայն դա էլ չէր կանխելու քաջասիրտ հոգևորականին:

1992-ի մայիսին Խրիմյան Հայրիկն ընտրվում է Ամենայն հայոց կաթողիկոս, սակայն սուլթանը չի համաձայնում նրան ազատ արձակել թրքահպատակությունից, և միայն 13 ամիս անց, ռուսաց ցարի միջնորդությամբ, ընտրյալ հոգևորականին թույլատրվում է մեկնել Էջմիածին: Հաջորդ տարվա սեպտեմբերի 26-ին վավերացվում է ընտրությունը, և Վեհափառի աթոռին բազմում է Հայոց 125-րդ կաթողիկոսը:

Այսօր Ամենայն Հայոց Հայրիկի հիշատակի օրն է, նրա, ում մեծարել են անվանի մտավորականներ ու արվեստագետներ, վերստեղծել նրա առինքնող կերպարը կտավներում ու գեղարվեստական գործերում, գրել երգեր ու ձոներգեր: Այդ երևելիներից մեկի՝ եղերական Սիամանթոյի խոսքով էլ խնկարկենք Հայրիկի հիշատակը. «Մկրտիչ Խրիմյանը պատմական այն դեմքերից է, որ իրենց ժամանակակիցների աչքում առանձնանում են հասարակ մահկանացուներից, դառնում խորհրդանիշ, օրինակ, ուղեցույց: Եվ հենց ժամանակակիցները նրան մեծարել են Հայոց Հայրիկ պատվանունով, արվեստագետները գծել են նրա դիմանկարը, բանաստեղծները փառաբանել են նրան որպես ճշմարտության անդուլ որոնողի, գաղափարի և ազատության ջահակրի…»:

Թեգեր: Խրիմյան Հայրիկ
Կիսվել1Tweet1Կիսվել
Հակոբ Սրապյան

Հակոբ Սրապյան

Բանաստեղծ, լրագրող, մանկավարժ: Աշխատել է «Խորհրդային Հայաստան» պաշտոնաթերթի մշակույթի բաժնում, այնուհետև վարել նույն թերթի՝ վերանվանված «Հայաստանի» մշակույթի բաժինը շուրջ երկու տասնամյակ: Երկար տարիներ խմբագրել է հայրենակցական «Ձայն վիրահայոց» և համալսարանական §Նոր Գլաձոր¦ թերթերը: Հեղինակ է 8 բանաստեղծական և մեկ արձակ գրքերի: Պարգևատրվել է ՀՀ մշակույթի նախարարության Ոսկե և Հայաստանի գրողների միության «Գրական վաստակի համար» մեդալներով: ՀԳՄ և Հայաստանի Ժուռնալիստների միության անդամ է: Վերջին երեք տարիներին հայոց լեզվի և գրականության ուսուցիչ է աշխատել Հնդկաստանի Կալկաթա քաղաքի 200-ամյա Հայոց մարդասիրական ճեմարանում:

Նույնատիպ Հոդվածներ

«Վերջին զանգը»՝ նոր կյանքի սկիզբ

«Վերջին զանգը»՝ նոր կյանքի սկիզբ

Մայիսի 29, 2023
Առաջնագծում-5

Առաջնագծում-5

Մայիսի 26, 2023

Առաջնագծում-4

«Զորացի» բարի ու գնահատելի նվիրումը

«Ժողովուրդների բարեկամությունը չի որոշվում քաղաքական հետաքրքրությամբ»

Երկաթուղին ուշադրություն եւ հոգատարություն է պահանջում

Սիրել, ճանաչել հայրենիքը

Բաբկեն Սիմոնյանի օրագրությունը

Հաջորդ Հոդվածը
Առավել կամրապնդվի երկու եկեղեցիների միջև ձևավորված գործակցությունը

Առավել կամրապնդվի երկու եկեղեցիների միջև ձևավորված գործակցությունը

Պատմության հետագծով

Պատմության հետագծով

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    429 Կիսվել են
    Կիսվել 172 Tweet 107
  • Աստվածաշնչյան կարճ առակներ

    300 Կիսվել են
    Կիսվել 120 Tweet 75
  • Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    127 Կիսվել են
    Կիսվել 51 Tweet 32
  • Իրանը չի ընդունում արցախյան պատերազմի արդյունքները

    35 Կիսվել են
    Կիսվել 14 Tweet 9
  • Որոշողը մենք ենք

    3 Կիսվել են
    Կիսվել 1 Tweet 1

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist