Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Շաբաթ, Ապրիլի 1, 2023
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Սոցիում

Ներդրողի համար կարեւոր դեր է խաղում կանխատեսելիությունը

Դեկտեմբերի 18, 2021
Սոցիում
Ներդրողի համար կարեւոր դեր է խաղում կանխատեսելիությունը
3
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
309
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

«Հայաստանի Հանրապետություն» օրաթերթի հարցազրույցը Տեղեկատվականացման միջազգային ակադեմիայի նախագահ, Հայ-կանադական առեւտրաարդյունաբերական պալատի հիմնադիր եւ խորհրդի նախագահ, տնտեսագիտության դոկտոր, պրոֆեսոր, ակադեմիկոս Ազատ Վարդանյանի հետ

-Պարո՛ն Վարդանյան, նախորդ հարցազրույցի ընթացքում տեսականորեն քննարկեցինք ներդրումային միջավայրը, իսկ հիմա ավելի մանրամասն կնշե՞ք, թե, ըստ Ձեզ, ի՞նչ հստակ քայլեր պետք է արվեն թե՛ պետության, թե՛ մասնավորի կողմից օրենսդրական, տնտեսական, իրավական դաշտում, որպեսզի հնարավոր լինի ներդրումներ ներգրավել:

-Առհասարակ, ներդրողները գնահատում, հաշվարկում են որոշ ռիսկեր` քաղաքական, տնտեսական, օրենսդրական, իրավական եւ այլն: Անգամ ամենաապահով երկիրը չի տալիս երաշխիք, որ ներդրողը չի բախվի վերոնշյալ ռիսկերին: Հայաստանի մասով ներդրողներին կարելի է բաժանել երկու դասի. առաջինը սփյուռքի ներկայացուցիչ-ներդրողներն են, մյուսը` արտասահմանյան խոշոր ընկերությունները, որոնք բացարձակապես հայկական չեն, բայց մեզ համար շատ կարեւոր են: Կարեւոր են այն առումով, որ այն երկիրը, որտեղ հիմնված են այդ ընկերությունները, թիկունք են կանգնում ներդրում ընդունող երկրին: Այս իմաստով շատ մեծ նշանակություն ունի նման խոշոր ընկերությունների ներգրավվածությունը: Աշխարհում չկա որեւէ պետություն, որը լիովին մեկուսացվի մյուս երկրներից. բոլորը միախառնված են ներդրումների վերաբերյալ թեմաներով, այսինքն ամեն ջանք գործադրում են որքան հնարավոր է՝ շատ ներդրումներ բերելու իրենց երկիր: Վառ օրինակ է Չինաստանը, որը ծաղկեց խոշոր ներդրումների շնորհիվ, չնայած առկա էին թվարկածս բոլոր ռիսկերը: Մեկուսացման փորձ արել է Խորհրդային Միությունը, սակայն այդ մեթոդը չաշխատեց, ուստի տեխնոլոգիաները դրսից էին ներկրում: Այդ տարիներին Հայաստանում էլ կային բավական մեծ թվով սարքավորումներ, որոնք Գերմանիայից, Իտալիայից եւ այլ եվրոպական երկրներից էին ներկրել: Ներդրողը հետաքրքիր հոգեբանական մղում ունի. նա առաջին հերթին տվյալ երկրում այլ ներդրողների փորձն է ուսումնասիրում, հետո եզրակացություն կատարում տվյալ երկրում ներդրում կատարելու շահեկանության վերաբերյալ:

-Իսկ որո՞նք են Հայաստանի համար այն ճշգրիտ քայլերը, որոնց շնորհիվ ներդրումների հոսքը կմեծանա:

-Հայաստանի համար ամենաճիշտ ճանապարհը, իմ պատկերացմամբ, այլ երկրների հետ ունեցած պայմանագրերն օգտագործելն է. մոտ 35 երկրի հետ Հայաստանի Հանրապետությունն ունի տարատեսակ պայմանագրեր, որոնք, ի դեպ, բավական լուրջ նշանակություն ունեն: Կանադայի օրինակով կարող եմ ասել. ունենք 3 միջպետական պայմանագիր ներդրումներ ապահովելու, ամրապնդելու, կրկնակի հարկման բացառման վերաբերյալ: Այս պայմանագրերը գործածել է պետք: Շեշտն անհրաժեշտ է դնել երկկողմանի հարկումը բացառող պայմանագրի վրա. սա ներդրողին կարող է ավելի շատ գրավել, քան տվյալ երկրում աշխատուժի էժան լինելը: Այո՛, տնտեսագիտության տեսանկյունից էժան աշխատուժի առկայությունը կարեւոր է, սակայն ամենաառաջնայինը չէ: Նմանատիպ պայմանագրերի մասին տեղեկացնել է պետք հասարակությանը, տնտեսական փորձագետներին ու խոշոր ներդրողների հետ աշխատող անհատներին: Պայմանագրերի շահագործումից հետո հաջորդ քայլը, որ պետք է անել ներդրողներ հրավիրելու համար, ժամանակին գործող ինստիտուտների վերականգնումն է, որոնք կոչվում էին առեւտրային ներկայացուցիչներ: Մեր երկրում նախապատվությունը տալիս են հիմնականում սփյուռքի հետ աշխատող ներկայացուցիչներին, սակայն դա ավելի շատ քաղաքական գործառույթ ունեցող աշխատանք է, ոչ թե տնտեսական: Այս ներկայացուցիչները պարտադիր է, որ ունենան հեղինակություն տվյալ երկրում, այսինքն` իրենց խոսքը եւ վերլուծությունը լսողներ շատ լինեն: Կարծում եմ` պետք է հաշվի առնել, որ նման առեւտրային ներկայացուցիչները պատրաստ կլինեն առանց վարձատրության աշխատել այս ուղղությամբ: Զարգացող երկրները հիմնականում նման ձեւով են աշխատում: Նրանց շարժառիթը հայրենիքի համար ներդրումային բարենպաստ միջավայր ստեղծելն է: Ճիշտ կլինի, որ այս ինստիտուտը գտնվի էկոնոմիկայի նախարարության հովանու ներքո: Ներկայացուցիչը պետք է զինված լինի տեղեկատվությունով տվյալ երկրի, օրենքների, դատաիրավական համակարգի եւ այլնի մասին: Ճիշտ կլինի, որ նա համագործակցի դեսպանատների հետ, այդպիսով նաեւ դեսպանատների գործառույթներն ավելի կհեշտացվեն: Տարատեսակ ճանապարհներով ներկայացուցիչը պետք է կարողանա ներկայացնել իր երկիրը` շեշտը դնելով առաջին հերթին տնտեսական առավելությունները ցույց տալու վրա: Եթե չկան այդ առավելությունները կամ շատ քիչ են, մշակույթն է գալիս առաջին պլան, քանի որ այն գրավիչ ու մշտապես աշխատող տարբերակ է: Մշակույթի օգնությամբ ավելի համապարփակ կարծիք է ձեւավորվում տվյալ պետության վարկանիշի մասին: Միջազգային դաշտում նման առեւտրային ներկայացուցիչների փորձ եղել է, կա ու բավական հաջողված է: Այդ գործընթացը կտապալվի, եթե քաղաքականացվի. ներկայացուցչի աշխատանքային գործառույթների հիմքում պետք է լինի միայն տնտեսական շարժառիթը: Աշխարհում կան ընկերություններ, որոնք ներդրումներ են կատարում հենց ամենառիսկային երկրներում կամ տարածաշրջաններում: Որոշ երկրներում նման ընկերություններին նույնիսկ նախնական փուլում ֆինանսավորում են պետական ֆինանսական կազմակերպությունները, օրինակ` Կանադայի միջազգային զարգացման գործակալությունը (CIDA): Պետք է միայն ճիշտ աշխատանք տարվի նման գործակալությունների հետ: Ներդրողի համար կարեւոր դեր է խաղում կանխատեսելիությունն իր հաշվարկները կատարելիս:

-Վերջին շրջանում շատ է խոսվում Հնդկաստան-Իրան-Հայաստան տնտեսական համագործակցության մասին: Ձեր կարծիքով՝ որքանո՞վ է իրատեսական այս համագործակցությունը, ի՞նչ հեռանկարներ կարող է ունենալ:

-Փորձը ցույց է տվել, որ Հայաստանի ներուժը հենց Հայաստանում ճիշտ չեն գնահատում տարանցիկ երկիր լինելու տեսանկյունից: Գուցե դա ուրիշ խոչընդոտներ էլ ունի: Նման մեծ տնտեսական ծրագրի մաս կազմելու համար առաջին հերթին ներդրումային բարենպաստ միջավայր է անհրաժեշտ ստեղծել, նվազեցնել ռիսկերը: Իրականում հրաշալի է, որ Հայաստանը դիտարկվում է որպես նման մեգատնտեսական ծրագրի մի մաս, սակայն այս ուղղությամբ եւս բավական շատ աշխատանք կա անելու: Տարիներ առաջ Չինաստանը մեր երկրում երկաթգիծ կառուցելու ծրագիր էր ներկայացրել: Սկզբնական շրջանում դա համարվում էր ոչ եկամտաբեր: Այնուհետեւ հաշվարկեցին եւ հասկացան, որ մոտ 27-28 տարում ներդրված գումարը կփոխհատուցվի (խոսքը մոտավորապես 3.5 մլրդ դոլարի մասին է): Հավանաբար, ոչ ճիշտ քաղաքականության, ներդրումային բարձր ռիսկերի արդյունքում ծրագիրը կյանքի չկոչվեց: Չնայած նախկին փորձին, քաղաքական ոչ կայուն իրավիճակին եւ այլ ոչ բարենպաստ գործոնների` անպայման պետք է փորձել: Մենք այժմ, մեղմ ասած, լավ վիճակում չենք, պետք է պահպանենք ու ամրապնդենք մեր գոյությունը տարածաշրջանում: Դրա համար կարեւոր են անվտանգությունն ու տնտեսական զարգացումը. դա մեծ ուժ է ներկայացնում: Նախորդ տարվա 44-օրյա պատերազմում մենք չենք պարտվել, քանի որ մեր հակառակորդ երկիրն ուժեղ էր, այլ որովհետեւ այնտեղ առկա էր հեղինակավոր խոշոր ընկերությունների ներկայություն: Դրանք, բնականաբար, պետք է թիկունք կանգնեին այն երկրին, որտեղ ներդրում են կատարել: Իմ ասածի բուն էությունը հենց սրանում է, որ պետք է փորձենք խոշոր ընկերությունների ներդրումներ ներգրավել մեր երկիր` պայմաններ ստեղծելով նրանց համար՝ հնարավորինս նվազագույնի հասցնելով ներդրումային ռիսկերը: Ներդրումներ կատարելու ոլորտներ մեր երկրում կան` ընդերքն ուսումնասիրելու եւ շահագործելու, էլեկտրաէներգիայի եւ այլ ոլորտներ: Այս երկու ոլորտն էլ կարելի է նորացնել. այլեւս ժամանակակից չեն ջէկ-երը, հէկ-երը: Հայաստանի մասով մի բան ասեմ. մեր երկրում գործում է ընդերքի օգտագործման մասին օրենք, սակայն դրա մեջ միախառնել են եւ՛ ընդերքի ուսումնասիրությունը, եւ՛ շահագործումը: Դրանք տարբեր երեւույթներ են: Ավելի ճիշտ կլինի դրանք բաժանել երկու մասի, թեկուզ նույն ինստիտուտը զբաղվի այդ երկու գործողություններով: Ընդերքի շահագործման ժամանակ օգուտ, շահույթ կա, իսկ ուսումնասիրության ժամանակ որեւէ շահույթ չկա: Կանադայի Տորոնտո քաղաքում գործում է միջազգային բորսա, որի շնորհիվ ֆինանսավորվում են գրանցված ընկերությունները, որոնք նույնիսկ կատարում են միայն ուսումնասիրություններ: Մեր տվյալներով՝ Հայաստանի Հանրապետությունից ոչ մի ընկերություն այդ բորսայում գրանցված չէ: Պետությունը բոլոր դեպքերում իր շահույթն ունի, քանի որ, ինչպես հայտնի է, պետբյուջեն գլխավորապես կազմվում է հարկերից: Ընդերքն ուսումնասիրող կազմակերպությունը հաստատում է, որ կա շահագործման ենթակա պաշար, եւ պետությունը հետագայում դա կարող է օգտագործել շահույթ ունենալու նպատակով: Համաշխարհային պրակտիկայում ավելի հեշտ եւ հասանելի մեթոդներ կան էներգիա ստանալու, օրինակ` երկրագնդի ջերմային էներգիայի շահագործումը: Դա մաքուր, անսպառ էներգիա է: Համաշխարհային բանկի ֆինանսավորմամբ Հայաստանում կատարվել է ուսումնասիրություն էներգետիկ նման այլընտրանքային աղբյուրներ գտնելու նպատակով, եւ ուսումնասիրությունների արդյունքում գտնվել է 3 նման տեղավայր, որտեղից կարելի է ստանալ Երկրագնդի ջերմային էներգիա: Կան նաեւ ջերմային էներգիա ստանալու առանձին տեխնոլոգիաներ, որոնց ներդրման արդյունքում 1 շենքի կամ հիմնարկի համար ապահովվում է ջերմային էներգիա: Կարեւոր է նշել, որ նման տեխնոլոգիաները Հայաստանում ներդնելու համար հնարավոր է նույնիսկ մասնակի ֆինանսավորում ստանալ: Մեզնից պահանջվում է ճիշտ աշխատել:

Թեգեր: Ազատ Վարդանյան
Կիսվել1Tweet1Կիսվել
Մարիամ Ավագյան

Մարիամ Ավագյան

Ծնվել է 1996 թ. Երևանում: Ավարտել է Երևանի թիվ 186 միջնակարգ դպրոցը, այնուհետև` «Հայաստանում Եվրոպական քոլեջ» հիմնադրամը: 2015-2019 թթ. սովորել է Երևանի Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարանի քաղաքագիտության բաժնում, իսկ 2021 թ. ավարտել է միջազգային հարաբերությունների մագիստրատուրան` ստանալով միջազգայնագետի որակավորում: Ներկայումս աշխատում է «Հայաստանի Հանրապետություն» պետական օրաթերթում, հրապարակում է հոդվածներ:

Նույնատիպ Հոդվածներ

Կեցության՝ բնակարանի խնդիր

Կեցության՝ բնակարանի խնդիր

Ապրիլի 1, 2023
«Մեր ուժը մեր հաղթանակը եղավ՝ մեր միասնության շնորհիվ…»

«Մեր ուժը մեր հաղթանակը եղավ՝ մեր միասնության շնորհիվ…»

Մարտի 31, 2023

Շուրջ 30 տարվա ընդմիջումից հետո

Երբ օրը 24 ժամ ունի…

Նվիրյալ գործչի ծննդյան օրը

Այց անմահ հերոսներին

«Ես մեծ ստեղծագործություն եմ թողնում Երեւանում, բայց քաղաքի մի մասը կտանեմ ինձ հետ»

«Հպարտ եմ, որ հայ եմ, հպարտ եմ, որ հայ եմ ծնվել…»

Հաջորդ Հոդվածը
Արցախյան մշակույթի ձեռագիր վկաները

Արցախյան մշակույթի ձեռագիր վկաները

Աստանդական կյանքը՝ հայրենաշունչ մեղեդիների հետքերով

Աստանդական կյանքը՝ հայրենաշունչ մեղեդիների հետքերով

Ամենաընթերցվածը

  • Հայաստանին օգնությունը բարեգործություն չէ

    Հայաստանին օգնությունը բարեգործություն չէ

    1 Կիսվել են
    Կիսվել 0 Tweet 0
  • Արեւմուտքի եւ Ռուսաստանի համագործակցության ամենահարմար տարածաշրջանը Հայաստանն է

    1 Կիսվել են
    Կիսվել 0 Tweet 0
  • Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    74 Կիսվել են
    Կիսվել 30 Tweet 19
  • «Երեւանի ՋԷԿ»-60

    0 Կիսվել են
    Կիսվել 0 Tweet 0
  • Ռազմական սպառնալիքի ներքո երկխոսություն չի կարող ծավալվել

    0 Կիսվել են
    Կիսվել 0 Tweet 0

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist