Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
ԱՐԽԻՎ
Հայաստանի Հանրապետություն
Չորեքշաբթի, Հունիսի 4, 2025
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Հայաստանի Հանրապետություն
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Հայաստանի Հանրապետություն
Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
Գլխավոր Տարածաշրջան

Կանխարգելել պատերազմը… լիարժեք պատրաստվելով դրան

44-օրյա պատերազմով պարտադրված օրենսդրական բարեփոխումներ

Հունվարի 11, 2023
Տարածաշրջան
Մեր փոխարեն մեր գործը ոչ ոք չի անի
2
ԿԻՍՎԵԼ ԵՆ
185
ԴԻՏՈՒՄ
Share on FacebookShare on Twitter

2020 թ. սեպտեմբերին Արցախի Հանրապետության դեմ սանձազերծած ագրեսիան եւ դրան հաջորդած Հայաստանի սահմանների ուղղությամբ 2021 թ. մայիսի եւ 2022 թ. սեպտեմբերի հարձակումները վեր հանեցին մի շարք խնդիրներ, առաջին հերթին՝ ռազմական դրության ժամանակ պետական կառավարման, երկիրը ռազմական դրության ռեժիմի անցկացման եւ մոբիլիզացիայի իրականացման գործընթացներում: ՀՀ սահմաններին տեղի ունեցած ռազմական գործողություններն էլ առաջ բերեցին նաեւ ոչ ողջ հանրապետությունով, այլ առանձին տարածաշրջանում ռազմական դրություն հայտարարելու ռեժիմի սահմանման եւ հստակեցման անհրաժեշտությունը:

Վերեւում շարադրված հանգամանքներն օրինաչափորեն անհրաժեշտություն են առաջացրել օրենսդրական հիմնարար կարգավորումների համար, առաջին հերթին՝ «Ռազմական դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքում, առավել եւս, որ այն ընդունվել է գրեթե 17 տարի առաջ՝ 2006 թ.:

44-օրյա պատերազմը մարտի դաշտից բացի ոչ պակաս ինտենսիվությամբ ընթանում էր տեղեկատվական ու քարոզչական ճակատում, որտեղ հակառակորդը հսկայական ռեսուրսներ էր ներդրել դրան նախապատրաստվելու եւ բուն ռազմական գործողությունների ժամանակ այդ ոլորտում տարբեր միջոցներով հայկական պետությունների հանրային կարծիքի վրա ազդելու, հոգեբանական ներգործություն ունենալու նպատակով: Պատերազմի հենց սկզբում Ադրբեջանն իր տարածքում արգելափակեց սոցիալական ցանցերը՝ դրան զուգահեռ տարբեր կեղծ քարոզչական տեղեկատվություն տարածելով սոցիալական հարթակների հայկական տիրույթներում:

Պատերազմը փաստեց, որ տեղեկատվական անվտանգության խնդիրների կարգավորումը ռազմական դրության պայմաններում անհրաժեշտություն է: Արդարադատության նախարարությունը նաեւ այս նպատակով շրջանառել է «Ռազմական դրության իրավական ռեժիմի մասին» օրենքում եւ հարակից օրենքների փաթեթում փոփոխություններ ու լրացումներ կատարելու մասին օրենսդրական նախագիծ, որտեղ պետական կառավարման համակարգը եւ տնտեսությունը ռազմական դրության բերելու գործընթացից բացի, նաեւ տեղեկատվական պատերազմի գործիքների կատարելագործում է առաջարկվում: Հատկանշական է, որ օրենսդրական նախաձեռնությամբ նաեւ կապի միջոցներից օգտվելու հատուկ կարգ է սահմանվում: Գաղտնիք չէ, որ այս խնդրի պատճառով արցախյան երրորդ պատերազմում պաշտպանության բանակը զգալի մարդկային եւ ռազմատեխնիկայի կորուստներ ունեցավ: Կապի միջոցներից օգտվելու գործընթացի կանոնակարգումը կարեւորագույնն է տեղեկատվական տեխնոլոգիաների արդի զարգացվածության բարձր պայմաններում:

Նախագծով առաջարկվում է Հայաստանի Հանրապետության տարածքում ռազմական դրություն հայտարարվելու դեպքում հեռուստատեսությամբ հեռարձարկվող եւ համացանցի միջոցով տարածվող բովանդակության սահմանափակում՝ ապահովելով բացառապես ռազմահայրենասիրական բովանդակությամբ հեռուստաֆիլմերի ու հաղորդաշարերի ցուցադրումը եւ տեղեկատվության տարածումը: Մյուս լրացմամբ սահմանվում է Հայաստանի տարածքում ինտերնետային կայքերի, սոցիալական ցանցերի, ինտերնետային հավելվածների գործողության ժամանակավոր կասեցում (արգելափակում), ինչպես նաեւ ինտերնետ հասանելիության մասնակի կամ ամբողջական սահմանափակում: Վերջինի դեպքում, սակայն, նախատեսվում է պետական կառավարման համակարգի եւ տեղական ինքնակառավարման մարմինների, ռազմավարական նշանակության եւ պետական պահպանության ենթակա օբյեկտների ու ենթակառուցվածքների, ինչպես նաեւ առանձին կազմակերպությունների ինտերնետ հասանելիության ապահովում:

Լոկալ պատերազմական գործողությունների դեպքում կառավարության որոշմամբ կարող է ստեղծվել ռազմական դրության տարածքի հատուկ կառավարման խորհուրդ` որպես վարչապետին կից խորհրդակցական մարմին: Օրենսդրական փոփոխությամբ առաջարկվում է կառավարությանը լիազորել սահմանելու ինտերնետային կայքերի, սոցիալական ցանցերի, ինտերնետային հավելվածների գործողության ժամանակավոր կասեցման (արգելափակման), ինչպես նաեւ ինտերնետ հասանելիության մասնակի կամ ամբողջական սահմանափակման կարգը, ինչպես նաեւ սահմանափակումների ոչ ենթակա մարմինների ցանկը:

Պետության անվտանգության ապահովման հրամայականի առաջնայնության պայմաններում անքննելի պահանջ է նաեւ խոսքի եւ տեղեկատվություն ստանալու ազատության նման սահմանափակումների գործիքի հիմքում հիմնավորումների բովանդակության լիարժեք սահմանումը, որպեսզի չխախտվեն նաեւ ժողովրդավարության հիմնարար նորմերը: Պատմության փորձությունը բռնած ճշմարտություն է, որ պատերազմները կանխարգելելու հիմնական միջոցը դրանց առավելագույնս պատրաստ լինելն է, ոչ միայն սպառազինության ապահովվածության, մարտունակության բարձր մակարդակում, այլեւ ռազմական դրության պայմաններում պետական օղակների գործելու եւ տեղեկատվական պատերազմին պատրաստ լինելու առումով:

Թեգեր: ագրեսիաագրեսորԱդրբեջանԱրցախպատերազմ
Կիսվել1Tweet1Կիսվել
Արմեն Վարդանյան

Արմեն Վարդանյան

Ծնվել է 1972 թվականին ՀՀ Շիրակի մարզի Արթիկ քաղաքում: 1994 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Փիլիսոփայության, հոգեբանության և սոցիոլոգիայի ֆակուլտետը՝ քաղաքական սոցիոլոգ մասնագիտությամբ: 1992 թվականին ավարտել է ԵՊՀ Հասարակական մասնագիտությունների ֆակուլտետի ժուռնալիստիկայի բաժինը: 1993 թվականից որպես քաղաքական բաժնի խմբակիր լրագրողական գործունեություն է սկսել «Ազատամարտ» շաբաթաթերում: Թղթակցել է Հայաստանի և արտերկրի մեկ տասնյակից ավել ԶԼՄ-ներին: Հասարակայնության և տեղեկատվության միջոցների հետ կապերի ոլորտում աշխատել է ՀՀ կառավարությանն առընթեր Տարածաշրջանային ինտեգրացման վարչության, ԱԳՆ-ի, ՀՀ նախագահի աշխատակազմի, Բնապահպանության նախարարության համապատասխան ստորաբաժանումներում: Ամուսնացած է, ունի երկու որդի:

Նույնատիպ Հոդվածներ

Ռազմական ճնշումները քաղաքական բանակցությունների գործիք չեն

Ադրբեջանական դեգերումներ

Մայիսի 30, 2023
Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Ուսանողական նստացույց՝ 1988 թ. մայիսի 25-ից

Մայիսի 27, 2023

Ինքնորոշման իրավունքը կարող է լավագույնս պաշտպանել ինքնորոշված ժողովուրդը

Տարածաշրջանում թուրքական ընդլայնումը չպետք է մեր հաշվին արվի

Մեր չկործանվելու միակ այլընտրանքը հաղթանակն է

Ռաշթ-Աստարա երկաթգիծ

Միակ ճանապարհը արցախցու միասնական պայքարն է

Արցախի հանձնումը հայի ինքնությունից հրաժարում է

Հաջորդ Հոդվածը
Տոտեմը փոխել չենք կարող, մնում է չմոռանանք

Տոտեմը փոխել չենք կարող, մնում է չմոռանանք

Թուրքիան կազատվի՞ «Կապույտ հոսքի» ազդեցությունից

Թուրքիան կազատվի՞ «Կապույտ հոսքի» ազդեցությունից

Ամենաընթերցվածը

  • Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    Ինչ իրավունքներ ունեն հղիներն ու մինչեւ 3 տարեկան երեխա խնամող աշխատողները

    428 Կիսվել են
    Կիսվել 171 Tweet 107
  • Աստվածաշնչյան կարճ առակներ

    299 Կիսվել են
    Կիսվել 120 Tweet 75
  • Ինչպես հաշվարկել գումարի չափը

    127 Կիսվել են
    Կիսվել 51 Tweet 32
  • Հանուն Մայր Աթոռի նահատակված կաթողիկոսը

    6 Կիսվել են
    Կիսվել 2 Tweet 2
  • Պռոշյանի առածանին

    10 Կիսվել են
    Կիսվել 4 Tweet 3

Սոցցանցեր

Ցանկ

  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Օգտակար Հղումներ

  • Armenpress
  • Armenpress | History
  • Республика Армения
  • Պատմություն
  • Հեղինակներ

Մեր Մասին

Հայաստանի Հանրապետություն՚ օրաթերթը ստեղծվել է 1990 թ.

Ներկայում օրաթերթը հրատարակվում է «Արմենպրես» լրատվական գործակալության կողմից:

 

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Ոչ մի արդյունք
Կարդալ ամբողջը
  • Հանրապետություն
  • Միջազգային
  • Սոցիում
  • Սփյուռք
  • Հոգեւոր
  • Մշակույթ
  • Այլք

Հասցե՝ Հայաստանի Հանրապետություն, ք. Երեւան, Արշակունյաց պող. 4, 13-14-րդ հարկեր Հեռ.՝ + (374 10) 52-57-56, Էլ-փոստ՝ [email protected]: Գովազդի համար`+(374 10) 52-69-74, +(374 96) 45-19-38, Էլ-փոստ՝ [email protected]

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist